Лого Ніко Трейдинг
Ласкаво просимо! | Реєстрація          
Рус   |   Укр
	
	
З гордістю представляємо
Logo Mobil

Підписка на новини

Підпишись на розсилку і регулярно отримуй свіжі новини!

Підписатись
Посилання
Бюлетені безпеки
Бюлетені тех. даних
Mobil ServSM Lubricant Analysis
 

FAQ

Якщо моторне масло набуває чорного кольору, чи означає це, що його пора замінити?
Ми часто стикаємося з цією помилкою. Насправді, колір масла не має ніякого відношення до його мастильної здатності. Він також не є сигналом до заміни масла. Насправді, багато масла стають чорними в перші години їх використання із-за домішок, що утворюються в процесі згоряння, і частинок сажі. Процес згоряння палива у двигуні призводить до появи сажі та інших продуктів згоряння, які, змішуючись з маслом, надають йому темну, майже чорне забарвлення. Якщо машина знаходиться в гарному стані, чорний колір масла зазвичай вказує на те, що масло виконує свою функцію, очищаючи двигун від сажі та інших побічних продуктів горіння. Крім того, деякі присадки, використовувані в сучасних маслах, можуть з часом надати маслу чорну забарвлення, і це абсолютно нормально. При заміні масла краще орієнтуватися на пробіг в місяцях чи в кілометрах. Щоб дізнатися оптимальний термін заміни масла, зверніться до керівництва з експлуатації автомобіля. Для тих, хто вперше використовує Mobil 1, чорний колір масла може вказувати на активне очищення двигуна завдяки сильнодіючого комплексу присадок.
У чому різниця між синтетичними і мінеральними маслами (технічні відмінності, характеристики, функції, і т.д.)?
Звичайні (мінеральні) масла виходять при переробці нафти з родовища. Хоча переробка нафти здійснюється за допомогою передових технологій, забруднюючі домішки, такі як сірка, хімічно активні вуглеводні та інші небажані речовини, ніколи повністю не видаляються і, отже, входять до складу базових компонентів, які використовуються для створення звичайного моторного масла. Для порівняння зауважимо, що повністю синтетичні моторні масла, такі як Mobil 1, створені з використанням високоякісних масел на синтетичній основі, отриманих шляхом хімічного синтезу, глибокої переробки нафти або інших комплексних хімічних процесів, в результаті яких досягається така висока ступінь молекулярної однорідності та чистоти, яка неможлива при звичайних способах переробки нафти. Так як молекули синтетичного масла більш однорідні за своїми розмірами і формою, вони набагато краще переносять екстремальні умови. Мінеральні масла складаються з менш стабільних молекул. Вони швидко розпадаються під впливом екстремальних теплових умов, що призводить до появи шламу і шкідливих відкладень.
Чи підходять синтетичні масла для автомобілів з великим пробігом?
Звичайно. Не Важливо, новий у Вас автомобіль або він пройшов уже багато тисяч кілометрів - високоякісне синтетичне моторне масло Mobil 1 допоможе Вам краще захистити двигун автомобіля і поліпшити його характеристики. Якщо двигун Вашого автомобіля знаходиться в хорошому стані, Вам слід скористатися перевагами синтетичного моторного масла - вони будуть такими ж, як і в новому автомобілі. Насправді, перехід з мінерального масла на Mobil 1 при великому пробігу автомобіля може знизити кількість шламу і інших шкідливих відкладень, які накопичилися в двигуні за роки експлуатації.
Чи є синтетичні моторні масла більш екологічними?
Високоякісні синтетичні моторні масла, такі як Mobil1, розроблені для чудовою захисту при збільшених інтервалах заміни масла до 20 000 км або більше. Так як в порівнянні з мінеральними маслами синтетичні моторні масла краще захищають двигун протягом більш тривалого періоду часу, використання високоякісного синтетичного масла, такого як Mobil 1, дійсно може допомогти водіям збільшити інтервали заміни і таким чином знизити кількість відпрацьованого масла. Ми радимо автовласникам слідувати рекомендаціям по заміні масла, викладеним в керівництві по експлуатації автомобіля.
Чи потрібна промивка двигуна перед заміною масла на Mobil 1?
Перед заміною звичайного масла на високоякісне синтетичне масло, таке кек Mobil 1, не потрібна ніяка особлива підготовка.
Чи утворюють синтетичні масла шлам і низькотемпературні відкладення?
Ні. Насправді, високоякісні синтетичні моторні масла більш стійкі до утворення шламу або низькотемпературних відкладень, ніж звичайні, мінеральні. Синтетичні моторні масла також протистоять впливу високої температури і окисленню більш ефективно, ніж звичайні мінеральні масла.
Чи є синтетичні масла менш економічними, ніж мінеральні, через їх більшої вартості?
Хоча синтетичні масла дійсно коштують дорожче, ніж мінеральні, вони забезпечують велику економію і мають значно кращі характеристики, включаючи кращий захист двигуна від зносу, кращий пуск двигуна в холодну погоду і кращу стійкість до окислення, ніж у звичайних масел. Оскільки синтетичні моторні масла краще захищають двигун протягом більш тривалого періоду часу, в порівнянні з мінеральними маслами, використання високоякісного синтетичного масла, такого як Mobil 1, може допомогти водіям рідше купувати і міняти масло на всьому протязі терміну служби автомобіля.
Чи зростає споживання масла при використанні синтетичних масел?
Ні. Навпаки, використання високоякісного синтетичного моторного масла в справному моторі сприяє більш низькому споживанню масла.
Чи правда, що синтетичні моторні масла необхідні тільки в висококласних автомобілях або в екстремальних температурних умовах?
Синтетичні моторні масла ідеально підходять для будь-якого типу автомобіля, їх можна використовувати в будь-якому кліматі і при будь-якій температурі. В екстремальних умовах високоякісні синтетичні моторні масла, такі як Mobil 1, володіють значними перевагами в порівнянні з традиційними мінеральними мастильними матеріалами. Серед цих переваг:
  • Високий рівень захисту при низькій температурі, що полегшує і прискорює запуск двигуна в холодну погоду. Приміром, Mobil 1 створено, щоб протистояти навіть такій низькій температурі, як мінус 51°C.
  •  Підвищена високотемпературна стійкість: зниження окислення і зносу основних деталей двигуна. Ще раз відзначимо, що Mobil 1 може працювати при температурі до 204°C.
На відміну від синтетичних масел мінеральні моторні масла не володіють такими якостями. Наприклад, більшість мінеральних масел починають густіти при температурі від 0°C і нижче. З перевищенням температури в двигуні 66°C традиційні масла швидко руйнуються.
Якщо мова йде про новий двигун, чи потрібно спочатку для обкатки використовувати традиційне мінеральне моторне масло, перед тим як переходити на синтетичне?
Це поширена помилка. Насправді, не потрібно ніякого періоду обкатки. Синтетичне моторне масло можна використовувати в нових автомобілях, починаючи з будь-якого моменту часу. Насправді, більшість провідних автомобільних виробників визнають переваги синтетичних моторних масел, таких як повністю синтетичні масла Mobil 1, і заливають синтетичні масла в двигуни машин, що сходять з їх конвеєрів.
Чи може використання синтетичного моторного масла зробити недійсною гарантію на автомобіль?
Сьогодні більшість провідних автомобільних виробників визнають переваги синтетичних моторних масел і заливають синтетичні масла в двигуни машин, що сходять з їх конвеєрів. Mobil 1 користується великою популярністю серед світових автомобільних виробників і рекомендується для використання у багатьох типах легкових автомобілів, пікапів і кросоверів. Як і з будь-яким іншим маслом, при виборі синтетичного моторного масла для Вашої машини переконайтеся в тому, що його в'язкість та інші параметри відповідають зазначеним у посібнику з експлуатації автомобіля, і тоді Ви не порушите гарантію. Якщо мова йде про новий двигун, потрібно спочатку для обкатки використовувати традиційне мінеральне моторне масло, перед тим як переходити на синтетичне? Це поширена помилка. Насправді, не потрібно ніякого періоду обкатки. Синтетичне моторне масло можна використовувати в нових автомобілях, починаючи з будь-якого моменту часу. Насправді, більшість провідних автомобільних виробників визнають переваги синтетичних моторних масел, таких як повністю синтетичні масла Mobil 1, і заливають синтетичні масла в двигуни машин, що сходять з їх конвеєрів.
Чи можуть синтетичні масла викликати текти в двигуні, сальники і ущільнення?
Ні. Синтетичні моторні масла не викликають течі в двигуні. Зазвичай основною причиною течі масла з двигуна є поганий стан сальників і прокладок. Підтікання масла, як правило, відбувається через пошкодження і затвердіння матеріалів, з яких вони виготовлені. Такі синтетичні моторні масла, як Mobil 1, сумісні з еластомерами, з яких виготовляють сальники і ущільнювальні прокладки. У випадку з Mobil 1 ми проводимо випробування на відповідність численним галузевим стандартам для того, щоб переконатися в фактичної сумісності масла з сальниками. Більш того, моторне масло Mobil 1 містить спеціальну присадку, яка сприяє відновленню ущільнень і запобігання витоків.
Чи можна почати використовувати синтетичне моторне масло, якщо раніше я використовував мінеральне? І чи зможу я повернутися до мінерального маслу, якщо почну використовувати синтетичне?
Зрозуміло. Високоякісні синтетичні масла, такі як Mobil1, повністю сумісні з традиційними маслами. Тому Ви можете змінювати тип використовуваного масла протягом усього терміну експлуатації автомобіля.
Чому загоряється індикатор тиску масла?
Індикатор тиску масла може загорятися з найрізноманітніших причин, включаючи наступні: низький рівень масла, відмова масляного насоса, відмова датчика тиску масла, блокування масляної системи, надлишкове піноутворення масла і ін. В будь-якому випадку слід якомога швидше заглушити двигун, дотримуючись заходів безпеки. Продовження експлуатації двигуна з низьким тиском масла може привести до серйозного пошкодження двигуна.
Що означає індекс в'язкості?
Індекс в'язкості (VI) служить мірою відносної зміни в'язкості масла в залежності від температури. Чим БІЛЬШЕ індекс в'язкості, тим МЕНШЕ змінюється в'язкість при зміні температури. Індекс в'язкості не пов'язаний з фактичною в'язкістю або із значенням в'язкості SAE. Він є мірою зміни в'язкості.

Як правило, індекс VI використовується тільки як індикатор. Результати фактичних випробувань на
прокачуваність масла при низьких температурах і випробувань на знос при високих температурах дозволяють більш точно прогнозувати експлуатаційні характеристики масла в двигуні.

Як правило, універсальні масла (0W-40, 10W-30 і ін.) мають більш високий індекс в'язкості. Сезонні масла (SAE 30, 40 та ін.) відрізняються більш низьким індексом в'язкості.
Що таке класифікація за API?
В даний час для класифікації моторних масел використовуються дволітерні коди. Категорії масел для бензинових двигунів починаються з літери S (яка спочатку позначала масла для двигунів з іскровим запалюванням («Spark Ignition» англійською мовою); зараз буква S позначає сервіс («Service»)). Категорії масел для дизельних двигунів починаються з літери C (яка спочатку позначала масла для двигунів з компресійним запалюванням («Compression Ignition» англійською мовою); зараз буква C позначає комерційні автомобілі («Commercial»)).

Друга відображає поліпшення експлуатаційних характеристик. Іншими словами, наступна буква використовується, коли встановлюється новий галузевий стандарт якості масла (наприклад, SJ замінює SH). Букви I і K були пропущені умисно, щоб виключити можливу плутанину з іншими часто використовуваними позначеннями.
Мій автомобіль випускає дим при запуску. На що вказує поява диму?
Дим синього або чорно-синього кольору може вказувати на те, що разом з паливом згорає масло. Можливі причини: знос поршневих кілець або занадто низька в'язкість масла. Якщо дим чорного кольору, це може вказувати на згоряння надлишкової кількості палива. Дим білого кольору може виявитися просто вологою, що сконденсувалася в холодному двигуні і що виходить через вихлопну систему. Якщо білий дим утворюється у великих кількостях і протягом тривалого часу, можливо, відбувається внутрішній витік охолоджуючої рідини.
Що означає в'язкість?
В'язкість - це міра опору рідини течією. Рідини з малою в'язкістю є плинними. Прикладом служить вода, що володіє відносно низькою в'язкістю. Рідини з високою в'язкістю часто називають «густими». Прикладом рідини з відносно високою в'язкістю є кленовий сироп.
Яку роль відіграє в'язкість моторного масла?
Інженери прагнуть підібрати оптимальну в'язкість масла з урахуванням режимів навантаження і швидкісних умов. Вони змішують легкі малов'язкі масла, які надають слабкий опір руху і тим самим сприяючі економії палива та ефективній передачі потужності, з більш щільними високов'язкими маслами, опірними витискуванню з області контакту металевих поверхонь.

Ускладнючим фактором є те, що в'язкість масла залежить від температури: вона зменшується при нагріванні і збільшується при охолодженні. При низьких температурах необхідно забезпечити плинність моторного масла (не допустити
загустішання). При високих температурах необхідно виключити зайве розрідження моторного масла і тертя металу об метал. Тому і були розроблені універсальні моторні масла.
Чому потрібно регулярно міняти моторне масло?

З часом моторне масло розкладається. Воно втрачає свою ефективність і більше не може забезпечувати належний захист двигуна.

Крім змащування рухомих частин двигуна, моторне масло відводить побічні продукти згоряння з поршнів і циліндрів. Воно збирає воду, що утворюється в невеликих кількостях при нагріванні і охолодженні двигуна, бруд і пил, що потрапляють в двигун через систему впуску повітря. Крім того, масло взаємодіє з кислотами, що утворюються при реакції води з іншими забруднюючими речовинами. Іноді навіть трапляються протікання палива (розбавлення паливом) і охолоджуючої рідини в масляну систему двигуна.

При експлуатації автомобіля рівень забруднення моторного масла постійно зростає. Масляний фільтр вловлює частинки, що містяться в олії, але з часом присадки витрачаються, а саме масло починає руйнуватися (окислюватися або загусати). З цього моменту масло більше не може виконувати свою функцію і потребує заміни.
Темп накопичення забруднень і виснаження присадок залежить від багатьох факторів. Одним з них є умови експлуатації, які можуть сильно відрізнятися і безпосередньо впливають на термін служби масла. До числа інших факторів відносяться точність регулювання системи запалювання і системи вприскування палива або сумішоутворення, стан повітряного фільтра і загальний механічний стан двигуна.

Масло необхідно замінити до того, як його забруднення досягне такого рівня, який може привести до пошкодження двигуна. Оскільки визначити рівень забруднення олії в кожному конкретному двигуні дуже важко, виробники автомобілів призводять рекомендовані інтервали заміни масла. Такі рекомендації залежать від року виробництва автомобіля і виробника. Рекомендовані інтервали і пробіги також залежать від умов експлуатації автомобіля. У важких умовах експлуатації рекомендується міняти масло частіше.

Які проблеми можуть виникнути із-за неякісної охолоджувальної рідини?

Охолоджувальна рідина - одна з головних функціональних рідин автомобіля разом з моторним мастилом, гальмівною рідиною і паливом, тому не варто недооцінювати її значення.

Відповідаючи на Ваше питання, необхідно спершу визначити, що таке "неякісна охолоджувальна рідина". По-перше, це антифризи, що ніколи не проходили випробувань у виробників автомобілів, не мають допуску до використання в автомобілях хоч би для однієї модифікації. Такі продукти, як правило, коштують набагато дешевше, але в даному випадку не можна керуватися принципом "Навіщо платити більше"?

По-друге, це охолоджувальні рідини, не призначені для використання в автомобілі цього типу. Якщо в сервісній документації виробника автомобіля вказана специфікація, якій повинен відповідати антифриз, то заливаючи будь-яку іншу охолоджувальну рідину, Ви ризикуєте як мінімум тим, що автомобіль знімуть з гарантії, а максимум - з автомобілем можуть виникнути серйозні проблеми, за які виробник не несе відповідальність. Згубні наслідки застосування неякісної охолоджувальної рідини, як правило, проявляються не відразу, а через рік-два з тієї миті, як вона була залита в систему, та і не кожен фахівець зможе зрозуміти, що саме охолоджувальна рідина стала причиною проблеми, що виникла в автомобілі. Нижче ми перерахуємо наслідки при використанні неякісного антифризу :

1. Перегрів. Охолоджувальна рідина Р) виконує дві функції - це охолодження двигуна і обігрів салону. Вона відводить приблизно одну третину тепла, що виділяється в двигуні при згоранні палива; ще одна третина тепла переходить в енергію руху. Решта тепла відноситься з вихлопом і тепловим випромінюванням двигуна.

Оптимальна температура працюючого двигуна 85-90°С. Якщо в системі охолодження понижена ефективність відведення тепла, починається перегрівання, що призводить на перших порах до збільшення витрати палива і зменшення потужності двигуна. Якщо двигун, працюючи в звичайному режимі, постійно перегрівається або навіть " кипить", - це означає, що в системі охолодження автомобіля з'явилися серйозні проблеми. Якщо їх вчасно не усунути, то вони почнуть негативно впливати на роботу інших систем, а термін служби двигуна зменшиться в 2-3 рази. Перегрівання двигуна в переважній більшості випадків викликане неякісною охолоджувальною рідиною і дефектами, виникнення яких вона провокує.

 2. Корозія. Найбільш частим дефектом, пов'язаним з використанням охолоджувальної рідини, є корозія металів, з якими ця рідина контактує. Корозійний шар(іржа) на стінках каналів двигуна і радіатора стає ізолятором тепла, оскільки має теплопровідність приблизно в 50 разів меншу, ніж метал. Виникає наступний причинно-наслідковий зв'язок: двигун гірше віддасть тепло, радіатор гірше його приймає, двигун і охолоджувальна рідина перегріваються, відведення теплової енергії відбувається при підвищених температурах. Проблема посилюється тим, що корозійний шар звужує канали радіатора, які і без того вузькі, і збільшує їх гідравлічний опір (гладка раніше поверхня стає шорсткою). Це веде до зменшення швидкості руху охолоджувальної рідини і додаткового перегрівання.

Перегрів і нерівномірне теплове розширення циліндрів, викликане корозією, призводить до деформації маслозйомних кілець. Моторне мастило починає потрапляти у вихлопні гази, а вихлопні гази - в мастило. Неякісна охолоджувальна рідина стає причиною почорніння і прискореного " спрацьовування" моторного мастила.

Із-за продуктів корозії (часток іржі), що знаходяться в охолоджувальній рідині, може заклинити термостат, зруйнуватися робоче колесо помпи, протекти її підшипник, засмітитися радіатор і навіть канали двигуна. У граничному випадку запущена корозія може "з'їсти" радіатор або голівку блоку циліндрів до дір. Тому, якщо в розширювальному бачку автомобіля помічена "іржава муть", необхідно терміново міняти антифриз і промивати систему охолодження.

3. Опади. Інший дефект - випадання опадів (нерозчинних часток) з самої рідини. Найбільш небезпечні так звані силікатні антифризи з високим вмістом силікатів - з'єднань кремнію. Силікати осідають на поверхні металів у вигляді нерозчиненого шару, що так само, як і шар іржі, веде до перегрівання двигуна.

 4. Кавітація. Ще одним серйозним дефектом, що викликається неякісною охолоджувальною рідиною, є ерозія кавітації, або, як її частіше називають, - кавітація. Фізичне явище кавітації – це виникнення і згортання бульбашок пари в рідині, що знаходиться в стані, близькому до кипіння. Ми усі можемо побачити кавітацію у момент закипання води в чайнику і почути її як гудіння чайника - звук бульбашок, що згортаються. Коли бульбашки згортаються тривалий час поблизу металевої поверхні, з неї висікаються мікрочастки металу і поверхня покривається виразками(ямками) - піддається ерозії. Зазвичай кавітаційна ерозія розпочинається з невеликих ямок, потім ці ямки розростаються, поглиблюються, об'єднуються в " яри". У граничному випадку кавітація може " продірявити" і навіть повністю " випарувати" частини металевої деталі.

У великих двигунах  (з " мокрими" гільзами), які встановлюються на вантажівки і автобуси, кавітація гільз є однією з головних проблем, що впливають на термін служби двигуна. При поперечних коливаннях гільзи, викликаних рухом поршня, в навколишній рідині виникають хвилі розрідження і стискування. Нагріта рідина постійно скипає і припиняє кипіти при пониженні і підвищенні тиску. Це провокує ерозію кавітації гільзи, руйнуючи останню. Для двигуна руйнування гільз означає капітальний ремонт або "квиток на звалище".

Від кавітації також страждає робоче колесо помпи, причому і у вантажних, і в легкових автомобілях. Тут кавітація (виникнення і згортання бульбашок) виникає на кінцях лопастей за рахунок зменшення тиску при підвищенні швидкості. Ці бульбашки "з'їдають" краї лопастей і навіть усе робоче колесо помпи цілком. Доводиться замінювати увесь вузол.

 Кращі сучасні антифризи мають у своєму складі компоненти (пакети присадок), які здатні зменшити руйнівний вплив кавітації в десятки разів, подовжуючи термін служби двигуна і помпи.

5. Розморожування, тріщини. Інші дефекти, що виникають в системі охолодження автомобіля: тріщини в патрубках і в розширювальному бачку, протікання в з'єднаннях - викликані, як правило, не низькою якістю ОР, а низькою якістю гуми і пластмаси або їх природним старінням.

 

Бентежить напис на каністрах деяких видів мастил - Туреччина

Принцип ExxonMobil  "Одна марка - одна якість".

Заводи компанії ExxonMobil, розташовані по всьому світу, оснащені високотехнологічним устаткуванням і використовують тільки високоякісну сировину. На кожному із заводів функціонує департамент контролю якості, який керується єдиними стандартами якості Корпорації ExxonMobil. Окрім внутрішнього контролю, на заводах здійснюється регулярна перевірка іншими органами стандартизації і контролю якості. Так, за якістю продукції заводу ExxonMobil в Туреччині стежать органи сертифікації і стандартизації Європейського Союзу.

У 2004 році завод в Туреччині був визнаний кращим заводом ExxonMobil у світі. Це новітній завод, оснащений сучасним, високотехнологічним устаткуванням.

Якщо Ви мали гіркий досвід використання низькоякісного моторного мастила під маркою Mobil, швидше за все, Ви стали жертвою фальсифікату.

Для уникнення прикрих ситуацій в майбутньому, рекомендуємо Вам придбати моторне мастило Mobil тільки в авторизованих точках продажів.

Чому Mobil1 ESP Formula 5w-30 необхідно застосовувати тільки згідно зі схваленнями виробників?

Тому що це малозольне (!) мастило, створено спеціально(!) для автомобілів з фільтрами (додатково до каталізатора - для максимального захисту довкілля : стандарт - Євро 4). Жорсткі вимоги до якості палива (сірка і тому подібне). Відповідно, в умовах експлуатації палива, представленого в Україні, - це мастило недостатньо ефективно захищає двигун. Його можна використати тільки в тих автомобілях, умови експлуатації яких вимагає завод-виробник.

Які є типи охолоджувальної рідини і чим вони відрізняються?

Усі сучасні автомобільні охолоджувальні рідини (антифризи) складаються з етиленгліколя, води і присадок. У окремих випадках замість етиленгліколя використовують менш токсичний пропілен-гліколь, але такі антифризи не отримали поширення із-за високої ціни цього компонента та із-за погіршення тепловідвідних властивостей рідини. Базові компоненти - вода і етиленгліколь - складають 93-97% об'єму рідини, решта - присадки.

Саме присадки (пакет присадок) визначають " обличчя" антифризу, його антикорозійні і антикавітаційні властивості, термін експлуатації і вартість; саме присадками відрізняються один від одного антифризи різних виробників.

Антифризи реалізуються у вигляді концентратів або у вигляді готових до використання рідин. Концентрат антифризу (іноді для нього використовується абревіатура ОР-К) містить тільки один базовий компонент - етиленгліколь. Передбачається, що воду споживач додасть самостійно, а оптимальне співвідношення концентрату та води становить для наших широт 50:50. Готові до використання рідини вміщують у собі потрібну кількість демінералізованої води і розраховані на температуру початку кристалізації -36 °С (за європейськими стандартами).

По складу пакетів присадок сучасні антифризи діляться на три типи:

  •    карбоксилатні;
  •    гібридні;
  •    традиційні.

 

Окрему групу складають спеціальні антифризи для "важко навантажених" двигунів, що встановлюються на кар'єрних вантажівках і бульдозерах.

Карбоксилатні антифризи складають еліту охолоджувальних рідин, вони вважаються кращими як за своїми властивостями, так і по тривалому терміну експлуатації. З кінця 90-х років їх використовують більшість світових автозаводів для першої заправки автомобілів, а також в сервісних центрах при технічному обслуговуванні.

Карбоксилатні антифризи відрізняються від інших технологією виробництва пакету присадок, основу якого складають солі карбонових кислот(карбоксилати). У технічній літературі і в назвах антифризів зустрічаються наступні терміни для позначення карбоксилатных технологій :

 

  • OAT (Organic Acid Technology),
  • LLC (Long Life Coolant),
  • XLC (extended Life Coolant),
  • SNF (Silicate Nitrite Free),
  • SF (Silicate Free),
  • G12 (по спецификации VW TL 774D).

Принципова відмінність карбоксилатної технології від інших полягає в тому, що в ній відсутні неорганічні присадки, характерні для традиційних антифризів.

Гібридні антифризи - теж прекрасні охолоджувальні рідини, проте термін їх служби менший, ніж карбоксилатних - в середньому 3 роки. До складу їх пакетів присадок також входять солі карбонових кислот і невеликі добавки силікатів (європейська технологія) або фосфатів (японська і корейська технології). У технічній літературі гібридні антифризи позначаються так:

  • Hybrid Technology,
  • NF (Nitrite Free),
  • G11 (по специфікації VW TL 774C).

    Традиційні антифризи - це так звані неорганічні технології, в основному нині застарілі. Пакети присадок таких антифризів складаються з різних комбінацій неорганічних речовин - силікатів, фосфатів, борату, амінів, нітриту. Вже в 90-х роках вони перестали бути науковою і комерційною таємницею, їх склади публікувалися в пресі (наприклад, SAE Technical Paper Series, 900804,1990). Сьогодні вони використовуються в старих моделях автомобілів і в автомобілях, що відслужили свій термін.

Силікатні антифризи - це рідини, що містять з'єднання кремнію(силікати) у поєднанні з переліченими вище неорганічними присадками. Основний недолік силікатних антифризів - малий термін експлуатації, не більше 60 тисяч км пробігу, і можливість випадання силікатних гелів (згустків), силікатних опадів, що порушують теплове відведення. Силікатні антифризи також не захищають від кавітації.

Використання силікатних антифризів заборонене у більшості автомобілів зарубіжного виробництва : Ford, GM, Hyundai - KIA, Volvo, VW і інших. Заборони на використання в російських і китайських автомобілях доки немає.

 

Що таке допуск на застосування охолоджувальної рідини і відповідність автомобільної специфікації?
Усі виробники автомобілів мають специфікації (перелік вимог) для використання охолоджувальних рідин. Наведемо приклади специфікацій :

  • DaimlerChrysler: DBL 7700.00 лист 325.3 
  • Ford: WSS-M97B44-D 
  • Volkswagen: TTL 774-C (VW код G11) 
  • Audi: TTL 774-C 
  • BMW: BMW N 600 69.00 
  • MAN 324 

В них представлені тести, які повинна успішно витримати охолоджувальна рідина(антифриз), що претендує на право бути заправленою в охолоджувальні системи автомобілів цих компаній.

Відповідність специфікації автомобільній компанії означає, що цей продукт успішно пройшов усі перераховані в ній випробування, і результати були офіційно зареєстровані в протоколах, звітах або інших документах. Виробник антифризу отримує у формі документу - сертифікату або листа – допуск (схвалення) на використання цього продукту в автомобілі даної модифікації. Антифриз включають в списки схвалених рідин, в сервісні книжки, хіммотологічні карти і так далі.

Списки схвалених рідин можна побачити в автомобільній документації, в сервісних книжках, а також на веб-сайтах автовиробників.

Випробування проводить сам виробник автомобілів або довірена компанія. Перелік тестів складається з комплексу лабораторних, стендових і ходових випробувань.

Які охолоджувальні рідини застосовуються для "важко навантажених" двигунів?

Під "важко навантаженими" двигунами (heavy duty engines) маються на увазі двигуни великої потужності, які встановлюються на важкі і кар'єрні вантажівки, бульдозери, екскаватори, тепловози, морські судна. Основна проблема в цих двигунах, що викликається охолоджувальними рідинами, - кавітація гільз. Відповідно до цього виробники важких двигунів пред'являють дуже жорсткі вимоги до антифризів, головне з яких - здатність протистояти кавітації.


Єдиних вимог до антифризів у виробників важкої техніки немає, за винятком, мабуть, одного: антифриз не має бути силікатним. Відомо, що силікатні антифризи не забезпечують захисту від кавітації.
Чи замерзає антифриз, і якщо так, то при якій температурі?
На відміну від води, водно-этилен-гліколевий розчин і, відповідно, антифриз замерзає у декілька етапів. Вода замерзає  "миттєво"(зрозуміло, не за часом, а по температурі), тобто при 0°С це ще рідина, а при мінус 1°С - вже лід.

Антифриз замерзає поступово: в процесі охолодження при деякій негативній температурі в рідині починають утворюватися кристали. Потім, при подальшому охолодженні рідини, кристалів в ній стає все більше (цей стан називається шуга, по-англійськи - slush ice, щось на кшталт манної каші), і, нарешті, при деякій більш низькій кінцевій температурі ця сама шуга твердне.

Початкова температура утворення першого кристала називається температурою початку кристалізаці ї(англ. - freezing point). Кінцева температура переходу з рідкого в твердий стан називається температурою втрати плинності, або температурою застигання (англ. - pour point).

Для антифризів ОР- 40, якими зазвичай користуються автомобілісти, різниця між freezing point і pour point складає близько 10°С. Тобто антифриз, який починає кристалізуватися при мінус 40°С, затвердіє лише при мінус 50°С. В проміжку між мінус 40°С і мінус 50°С він знаходитиметься в стані "манної каші" - більш менш густої.

У Європі використовують поняття "температура захисту від замерзання"(англ. - frost protection level). Вона визначається як середнє арифметичне між температурою початку кристалізації і температурою застигання. Таким чином, саме frost protection level найадекватніше характеризує температуру замерзання антифризу, оскільки це середина фазового переходу з рідини в тверде тіло.

Тут необхідно відмітити ще один принциповий момент. На відміну від води, яка при замерзанні розширюється в об'ємі на 8% і " рве" труби, антифриз при замерзанні не розморожує двигун. Водно-этиленгліколевий розчин при переході з рідини в тверду фазу не розширюється, точніше - його розширення складає менше 1%. Це відноситься до антифризів зі змістом концентрату антифризу (ОР-К) не менше 30%.

Таким чином, при настанні сильних холодів не слід побоюватися яких-небудь серйозних наслідків (тріщин або протікань) від антифризу, замерзлого в автомобілі. Антифриз перетвориться на застиглу "манну кашу", а при послабленні холодів (чи якщо все ж вдасться завести двигун на морозі) знову стане рідким.
Чим відрізняється синтетичне масло від мінерального?
Відмінність полягає, в основному, в молекулярній будові бази (основи) мастила. В процесі виробництва синтетичних олій "будуються"(синтезуються) молекули із заданими, оптимальними, експлуатаційними властивостями. Синтетичні мастила на відміну від мінеральних мають максимальну хімічну і термічну стабільність. Хімічна стабільність означає, що при роботі синтетичних мастил в двигуні з ними не відбувається яких-небудь хімічних перетворень(окислення, парафінізації і т. п.), погіршуючих їх експлуатаційні характеристики. Термічна стабільність означає збереження оптимального значення в'язкості мастила в широкому діапазоні температур, що гарантує легкий і безпечний пуск двигуна на морозі і одночасно максимальний захист двигуна в його самих високотемпературних зонах при роботі на високих швидкостях і навантаженнях. Завдяки особливостям своєї молекулярної будови синтетичні мастила володіють більш високою (в порівнянні з мінеральними) плинністю і проникаючою здатністю.
Це правда, що новим двигунам потрібна обкатка з використанням мінерального мастила?

Це вигадка. У минулому двигунам була потрібна обкатка для згладжування дрібних нерівностей поверхонь, для видалення металевої стружки або абразивного матеріалу, що залишився в ньому після його механічної обробки, а також для притирання клапанів і кілець. Нині двигунам не потрібно період обкатки з використанням мінеральних моторних мастил, оскільки вони виготовляються на сучасних верстатах з кращою якістю механічної обробки і в більш чистіших умовах, ніж 10 або 20 років тому. Необхідно відмітити, що олива Mobil 1 є продуктом заводської  “заливки" для таких автомобільних брендів, як Porsche, Mercedes Benz, Cadillac, Aston Martin та ін.

Як переходити з однієї марки моторного мастила на інше?

Якщо раніше в двигуні використовувалося якісне моторне мастило (мінеральне або синтетичне) виробництва провідних фірм, не порушувалися інтервали заміни, двигун не має значних відкладень, то перехід на продукт іншої марки робиться відповідно до звичайних рекомендацій по заміні мастила, які наведены в інструкції з експлуатації. В усіх інших випадках, а саме:

  • якщо невідома марка залитого в двигун мастила;
  • якщо невідомий пробіг автомобіля після останньої заміни мастила;
  • якщо є значні відкладення на внутрішніх поверхнях двигуна, які виникають зазвичай при використанні неякісних олив, порушенні термінів заміни або попаданні в оливу сторонніх речовин, таких як     охолоджувальна рідина, спеціальні добавки в мастило і т. п., - необхідно зробити  "промивання" двигуна.
Чи можна з мастилом Mobil 1 використовувати додаткові присадки і/або засоби по догляду за двигунами?

Ми, також як і виробники автомобілів, не рекомендуємо цього робити.  Якщо мастило, яке використовується  задовольняє специфікації виробника вашого автомобіля, це виключає необхідність використання додаткових присадок. Склад Mobil 1 є оптимально збалансованим, враховуючи ретельний процес розробки і тривалі випробування. Застосування додаткових присадок може порушити цей тонкий баланс.

Що таке всесезонне мастило?

На відміну від сезонного мастила, всесезонне мастило має універсальну в'язкість і розробляється для роботи двигуна в широкому діапазоні температур. Всесезонне мастило класифікується двома позначеннями класів в'язкості по SAE (Асоціація автомобільних інженерів), наприклад 0W-40. Перше число перед літерою "W" означає динамічну в'язкість при низьких температурах - менше число означає кращу плинність мастила. Так само, друга частина класу в'язкості означає динамічну в'язкість при високих температурах - більше число означає більшу товщину масляної плівки.

Чому для старих автомобілів необхідно використовувати мастило більш високого класу в'язкості?
Сучасні двигуни випускаються по більш суворішим допусках і з меншими проміжками, що дозволяє використовувати менш в'язке мастило без його підвищеної витрати або інтенсивнішого зносу двигуна. Старі двигуни мають великі проміжки і вимагають застосування мастила більш високого класу в'язкості для забезпечення належного захисту деталей двигуна і зниження витрати мастила.
Чому мастило Mobil 1 Extended Life 10W-60 підходить для використання в двигунах автомобілів з пробігом?

Як пояснюється в попередній відповіді, більш висока в'язкість означає більш густішу оливу, що робить її придатним для більш старіших двигунів. Додатково, мастило Mobil 1 Extended Life I0W - 60 містить спеціальні компоненти, що підвищують еластичність і ущільнень для зниження витрати мастила і посилюючі властивості протизносу..

Чи можна використовувати будь-який продукт Mobil 1 для автомобіля незалежно від його пробігу?
Оскільки кожен з продуктів Mobil 1 розроблявся для забезпечення максимальних експлуатаційних властивостей, ви можете використати будь-який з них, незалежно від пробігу вашого автомобіля. Проте, в цьому випадку ви можете НЕ отримати усіх переваг, які пропонує кожен тип мастила, розроблений спеціально для забезпечення оптимальної роботи двигуна автомобіля з певним пробігом.

Для остаточного вибору мастила  звіряйтеся з вимогами, викладеними в керівництві по експлуатації автомобіля.

Про компанію Продукція Новини Для бізнесу Де купити Довідкова Мультимедіа Контакти
Карта сайту
Група Компаній Група Компаній "НІКО"

oil@niko.ua

г. Киев
13-й километр Бориспольского шоссе
Мегаполис НИКО
+38 044 205-33-35
Лого Mobil 1 Mobil Delvac Mobil SHC

Забыли свой пароль? Пожалуйста, введите свою почту и мы отправим вам ссылку для создания нового пароля.

Вход